Nya idrottshallar och konstgräsplaner i Katrineholm

Vi vill bygga fler idrottshallar och ny konstgräsplan i Katrineholm kommande år. Vi vill ge fler möjligheter till en aktiv fritid för barn och ungdomar och öka Katrineholms attraktivitet. Det säger Anneli Hedberg som är ordförande (S) i Service- och tekniknämnden.

Vår satsningar ökar möjligheten för idrottsföreningar att få bra tider för träning och matcher i barn och ungdomars närområden, vilket många föreningar efterfrågar. Det ger även skolan ökade möjligheter till idrott, säger Anneli Hedberg.

Kommunens populära och flitigt använda konstgräsplan på Backavallen får i år nytt underlag. Dessutom bygger vi en ny konstgräsplan i Värmbol som kan bokas och nyttjas av alla föreningar i kommunen. På sikt vill vi ha en konstgräsplan även på Norr och på Öster. Det skapar fler ytor och förlänger säsongen för både tjejer och killar som gillar att spela fotboll.

– Den här satsningar ökar även kommunens attraktivitet då många lag även från andra kommuner väljer Katrineholm för sina cuper och läger. Vi vet också att en bra fritid  är viktigt när människor bestämmer sig för var man vill bo, säger Anneli Hedberg.